Afspraak maken of spoed

0294-20 00 20

Korte Muiderweg 2a

1382 LR Weesp

Jonkheer Huydecoperstraat 1a

1393 NV Nigtevecht

Elke werkdag open van

Maandag - Vrijdag 8:00 - 17:00

Overstap Huisartsen Informatie Systeem & Patiëntenportaal

Tussen 1 en 8 oktober 2021 stappen wij over naar een ander Huisartsen Informatie Systeem (HIS), genaamd Medicom en krijgen wij een nieuw Patiëntenportaal, genaamd MijnGezondheid.net.

Uit ons éérste Patiëntentevredenheidsonderzoek is gebleken dat patiënten met enige regelmaat problemen ervaarde bij het gebruik van ons Patiëntenportaal, zoals moeilijkheden met het aanvragen van herhaalrecepten en onduidelijkheid wanneer er een e-mailconsult beantwoord is. Ook wij zelf hebben met enige regelmaat storingen ervaren. Dit heeft ons doen besluiten om over te stappen. Wij hopen met het nieuwe Patiëntenportaal, het gebruik te kunnen optimaliseren. Met het nieuwe portaal heeft u nog meer inzicht in uw eigen dossier en blijft het mogelijk om berichten te sturen naar de dokter, herhaalrecepten aan te vragen en zelf afspraken in te plannen. 

Wat merkt u hiervan?
De overstap naar deze twee nieuwe systemen vindt plaats achter de schermen, u merkt hier weinig van. Wel heeft het consequenties voor het gebruik van het Patiëntenportaal.

Heeft u al een account voor ons huidige Patiëntenportaal?

  • Vanaf 1 oktober is het niet meer mogelijk gebruik te maken van uw huidige account via de applicatie Uwzorgonline of via de website.
    Uw account bij Uwzorgonline wordt vanaf 1 oktober ontkoppeld.
  • Op 8 oktober krijgt u een mail van ons toegestuurd zodat u gebruik kunt maken van ons nieuwe Patiëntenportaal: MijnGezondheid.net. Tussen 1 en 8 oktober is het nog niet moeglijk om gebruik te maken van het nieuwe Patiëntenportaal.
  • In de mail staat beschreven hoe u, met uw DigiD, kunt inloggen in het nieuwe portaal.
  • Heeft u geen mail gehad op 8 oktober, neem dan contact met ons op.

Heeft u nog géén Patiëntenporaal? Maar u wilt hier wel gebruik van maken? 

  • Ook u (>16 jaar) krijgt op 8 oktober een mail van ons toegestuurd zodat u gebruik kan maken van deze functie.
  • Wilt u weten wat een Patiëntenportaal inhoudt en wat het voor mogelijkheden biedt, kijk dan op onze website Patiëntenportaal.
  • Let op! U kunt van 1 oktober tot en met 7 oktober geen account aanmaken bij ons huidige Patiëntenportaal. Wij raden u aan om de mail van 8 oktober af te wachten. 
  • In de mail staat beschreven hoe u, met uw DigiD, kunt inloggen in het nieuwe portaal.
  • Heeft u geen mail gehad op 8 oktober, neem dan contact met ons op. 

Excuus voor het ongemak.
Alvast bedankt voor uw begrip.