Afspraak maken of spoed

0294-20 00 20

Korte Muiderweg 2a

1382 LR Weesp

Jonkheer Huydecoperstraat 1a

1393 NV Nigtevecht

Elke werkdag open van

Maandag - Vrijdag 8:00 - 17:00

Persoonlijke Gezondheids Omgeving (PGO)

Naast ons Patiëntenportaal MGn, kunt u nu ook gebruik maken van een Persoonlijke Gezondheids Omgeving (PGO), maar wat is dit precies?

Wat is het verschil tussen een PGO en een Patiëntenportaal?

  • U kiest zelf welke PGO u gebruikt. In een PGO verzamelt u gegevens over uw gezondheid op één plek. Gegevens die u zelf meet en medische gegevens van verschillende zorgverleners zoals uw huisarts of ziekenhuis.
  • Een Patientenportaal is een app of website van een zorginstelling. Deze zorginstelling, bijvoorbeeld het ziekenhuis, kiest het portaal. In een portaal kunt u de medische gegevens bekijken die deze zorginstelling van u heeft. Komt u bij meerdere zorginstellingen, dan heeft u te maken met meerdere portalen.

 Kies een PGO die bij u past
Er zijn meerdere soorten PGO’s. In elke PGO kan u gegevens over uw eigen gezondheid verzamelen. Bijvoorbeeld gegevens die u zelf meet zoals de waarden van uw bloeddruk, wat u eet of hoeveel u sport.

Bijzonder aan een PGO is dat u met verschillende zorgverleners kan verbinden. Zoals met uw huisarts, ziekenhuis of therapeut. Zij hebben medische gegevens over u in hun computer.

In een PGO kan u zelf een kopie van deze gegevens verzamelen. Zoals het advies van uw huisarts, de uitslag van het ziekenhuis of een brief van uw therapeut.

 

 

 

 

 

 

 

 

Heeft u vragen? Deze website en hulplijn helpen u graag
PGO.nl

Op PGO.nl vindt u algemene informatie en antwoorden op veel gestelde vragen.

DigiHulplijn
U heeft een PGO gekozen en u wilt aan de slag, maar het lukt niet. De DigiHulplijn kan u helpen met praktische vragen over bijvoorbeeld:

  • Het installeren van een PGO-app
  • Het aanmaken van een account
  • Het gebruiken van DigiD

U kunt de DigiHulplijn gratis bellen op 0800-1508 van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur.