Persoonlijke Gezondheids Omgeving (PGO)
Naast ons Patiëntenportaal MGn, kunt u nu ook gebruik maken van een Persoonlijke Gezondheids Omgeving (PGO), maar wat is dit precies?
Wat is het verschil tussen een PGO en een Patiëntenportaal?
- U kiest zelf welke PGO u gebruikt. In een PGO verzamelt u gegevens over uw gezondheid op één plek. Gegevens die u zelf meet en medische gegevens van verschillende zorgverleners zoals uw huisarts of ziekenhuis.
- Een Patientenportaal is een app of website van een zorginstelling. Deze zorginstelling, bijvoorbeeld het ziekenhuis, kiest het portaal. In een portaal kunt u de medische gegevens bekijken die deze zorginstelling van u heeft. Komt u bij meerdere zorginstellingen, dan heeft u te maken met meerdere portalen.
Kies een PGO die bij u past
Er zijn meerdere soorten PGO’s. In elke PGO kan u gegevens over uw eigen gezondheid verzamelen. Bijvoorbeeld gegevens die u zelf meet zoals de waarden van uw bloeddruk, wat u eet of hoeveel u sport.
Bijzonder aan een PGO is dat u met verschillende zorgverleners kan verbinden. Zoals met uw huisarts, ziekenhuis of therapeut. Zij hebben medische gegevens over u in hun computer.
In een PGO kan u zelf een kopie van deze gegevens verzamelen. Zoals het advies van uw huisarts, de uitslag van het ziekenhuis of een brief van uw therapeut.
Heeft u vragen? Deze website en hulplijn helpen u graag
PGO.nl
Op PGO.nl vindt u algemene informatie en antwoorden op veel gestelde vragen.
DigiHulplijn
U heeft een PGO gekozen en u wilt aan de slag, maar het lukt niet. De DigiHulplijn kan u helpen met praktische vragen over bijvoorbeeld:
- Het installeren van een PGO-app
- Het aanmaken van een account
- Het gebruiken van DigiD
U kunt de DigiHulplijn gratis bellen op 0800-1508 van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur.